zondag 6 augustus 2017

Ik wil je niet opnieuw verliezen

Ik wil je niet opnieuw verliezen …
Niet opnieuw.
Ik wil je niet voor een tweede keer verliezen …
Niet weer.
Maar de werkelijkheid vertelt me iets heel anders.

Ik wil je ogen niet opnieuw zien branden van verdriet.
Ik wil je lichaam terug voelen dat me de warmte gaf
die ik toen en nu nog steeds zo nodig heb.
Ik wil terug naar het moment dat de ijzige winterkoude
van onze harten één wilde maken.

Ik wil terug naar de nachten dat we samen sterren konden
tellen alsof ons leven ervan afhing.
Ik wil het liefdeslied weer horen dat de tijd tussen ons
deed stilstaan …
alsof de toekomst geen waarde meer had.

Ik wil terug naar de tijd dat je je hand op mijn schouder
legde, waardoor mijn lichaam leek op te lossen in een droom.
Ik wil terug naar de tijd dat pluche beesten me gelukkig maakten,
net als die knuffel die je me op een dag hebt toevertrouwd.

Misschien wil ik je gewoon weer bij mij …
Misschien weet ik niet hoe ik het moet zeggen,
maar dit keer weet ik wel zeker … Ik wil je niet opnieuw verliezen.
Niet opnieuw!
Ik wil je geen tweede keer verliezen …
Al vertelt de werkelijkheid me iets helemaal anders.

Wat in werkelijkheid ben ik je al heel lang kwijt.


Door Ine Verhagen
Op zondag 8 november 2009


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je voor uw reactie!