zondag 6 augustus 2017

Dag vreemdeling

Wil je even naast me komen zitten …
Gewoon voor heel even.
Straks zullen de rozen in mijn tuin verwelken
en de herfst zal lonken.
Wil je me dan komen verwarmen?
Als het avondrood ons tegemoet komt,
en we samen richting westen turen …
Mag ik mijn hoofd dan op je schouder laten rusten?

Hallo vreemdeling

Waarom ga je niet met me mee op ontdekking …
Misschien heb je wel het kompas
waar ik al een tijdje naar op zoek was.
Wie weet kun je mijn dromen wel vangen
en ze de juiste weg wijzen…
Bezit je de kracht om me te beschermen tegen de storm
wanneer de noordenwind vloekt?

Lieve vreemdeling

Mag ik met je meevaren als je schip aanlegt?
Alleen maar tot het volgende eiland.
De zee kan woest zijn en de golven intens.
Even intens als de kus op onze lippen.
Of wil je liever naast me varen in alle rust en stilte?
De goden zullen immers wel beslissen
hoe de wind zal waaien.

Dag vreemdeling

Leuk je te ontmoeten op de trein van het leven.
Moet je het volgende station alweer verder?
Of zie ik je gauw weer terug?

Door Ineke Verhagen
25 juli 2017


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je voor uw reactie!