zondag 6 augustus 2017

Alleen maar omdat je mijn hart stal.

Alleen maar omdat je mijn hart stal,
had ik mezelf bijna gegeven.
Alleen maar omdat je me in je armen nam,
was ik bijna ten onder gegaan.
Alleen maar omdat je mijn vurige intenties aanvaarde,
greep ik je bij de keel.
Je raakte in ademnood, maar huiverde van ontucht.

Alleen maar omdat je me deed dromen van affectie,
dook ik onder in een grot van bescherming.
Alleen maar omdat ik je knevelde aan een stand van vraagtekens,
en alleen maar omdat ik je in een sprookje deed geloven,
raasde je van fantasie … en was de betovering hardnekkig.

Alleen maar omdat ik je naam uitsprak,
verloor je je weg …
En alleen maar omdat ik je de mond snoerde bij het smeken om liefde,
nam ik je hand in de mijne,
en sneuvelde ik je binnenste.

Alleen maar omdat je me in de ogen keek,
bevredigde ik de kern van je ziel.
Alleen maar omdat jij het was,
bekeerde ik mezelf.


Door Ine Verhagen
op 22 juni 2011


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je voor uw reactie!