zondag 6 augustus 2017

Waarom?

Waarom breken jullie me …
net dan wanneer ik een beetje gelukkig ben.
Waarom raken jullie mijn binnenste …
net daar waar het het meest kwetsbaar is.

Waarom …

Waarom gunnen jullie me niet dat klein beetje geluk
waarop ik zo lang heb zitten wachten.
Waarom kunnen jullie niet gewoon blij zijn
voor de warmte die ik eindelijk heb gevonden.

Waarom …

Waarom ben ik tevens zo gevoelig
aan de lessen die anderen me trachten te leren.
Waarom kan ik niet gewoon genieten
en de kritiek van anderen loslaten.

Waarom …

Waarom maken jullie het me zo moeilijk
telkens wanneer het hoogtepunt nabij is.
Waarom steunen jullie me niet om wie ik ben,
om wie ik geef en wat ik wil bereiken.

Waarom …

Waarom zeggen jullie dingen
die mijn hart doorboren met duizenden messen.
Waarom laten jullie me niet gewoon mezelf zijn,
gaan voor mijn doel, houden van die ene, mezelf
vastklampen aan het lot en de natuur zijn gang laten gaan …


Door Ine Verhagen
op zondag 6 februari 2011


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je voor uw reactie!