maandag 7 augustus 2017

Vertel me iets

Vertel me wat liefde is …
Vertel me hoe het voelt om begeerd te worden,
en vertel me wat het is om zelf te begeren.

Vertel me hoe de warmte van de zon voelt.
Overtuig me dat er tranen van geluk zijn,
en neem mijn tranen van verdriet weg.

Vertel me wat passie is …
Bewijs me dat romantiek echt bestaat,
en vertel me hoe intens een kus kan zijn.

Vertel me hoe een knuffel voelt.
Neem me in je armen en hou me vast.
Vertel me dan dat je van me houdt.

Vertel me wat geborgenheid is …
Geef me je hand en vraag me ten dans,
en laat m'n lichaam smelten in het jouwe.

Vertel me hoe het is om te dromen …
en ook om in die dromen te kunnen geloven.
Vertel me hoe stiltes worden gebroken.

Vertel me geen sprookjes …
Vertel me gewoon een simpele waarheid
en bevrucht mijn brandend verlangen.


Door Ine Verhagen
op 16 oktober 2009

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je voor uw reactie!