zondag 6 augustus 2017

Stop ermee

 Stop met me complimenten te geven
Stop met me te troosten
of me hoop te geven.
Het is genoeg geweest.

De liefde is iets wat me van op een afstand negeert
en van me gaat lopen.

Ik kan het niet meer baas,
en ik word moe van te dromen en te wachten …
en te hopen.
Ik ben het beu om mijn leven te verstoppen
tussen hopeloze en kansloze stiltes.

Stop met me valse hoop te geven.
Doe normaal en zeg je gedacht.
Ik kan er best tegen.
Ik heb de heetste vuren getrotseerd.

Stop met me vriendelijk toe te lachen,
wanneer je hart je een ander impuls ingeeft.

Ik ben het maar,
en natuurlijk … ik kan er wel tegen.
Ik ben het intussen gewend om de deur
op mijn neus te krijgen.

Stop ermee …

Stop met me die glimlach, die sms,
of dat gedicht te sturen.
Het betekent toch niets.
Het zijn alleen maar loze woorden,
zinnen zonder enige betekenis.

Stop met me te laten geloven dat op
ieder potje een dekseltje past.
Het is cliché!

Stop ermee en wees eerlijk.
Want als jij het niet bent,
is me de zoveelste ontgoocheling nabij.


Door Ine Verhagen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je voor uw reactie!