zondag 6 augustus 2017

Ne gast me jannestreken

'k wil is afspreken
me ne gast me jannestreken.
Alleen maar om hem te leren
dat em zijn eigen bij mij ni moet generen!
Want 't is ni omda ik wa kleiner zijn uitgevallen,
da ik zomaar op mijn mondje zijn gevallen!
'k Ben geen schminkpop van de bovenste plank,
mascara ok, maar al die crème negeere'k in dank!
't Is ni omdat ik mijn belwaarde ni dagelijks zit op te bellen,
dat ik mijn vrienden mor op één vingerke kan tellen!
Nee nee, zo'n trienemie zenne kik echt nie ...
geen model, geen Miss Belgium, misschien wel Miss poëzie ...
ook ni één die alle dagen haar nageltjes zit te lakken,
maar oh wee ... probeert me ni zonder handschoenen aan te pakken!

De vraag is ... heeft die gast me z'n jannestreken,
mij eigenlijk al wel is te goei bekeken?
Misschien moet em zijn duur zonnebrilleke is afzetten,
en in't vervolg een beetje beter opletten.
Dan moette'm zijne chiquen auto ni meer in de prak rijden,
en kan em die dure boetes in de toekomst gerust vermijden!
Met die pot gel in z'n haar, en met dat afgetraind lijf ...
is em binnen de kortsten tijd versleten, kreupel en stijf.
Maar het zal hem in ieder geval leren,
zijn eigen zo te moeten forceren...
En als em daarin is geslaagd,
en zijne nep-status heeft verlaagd,
kunnen we met z'n twee nog véél streken verkopen,
en samen heel 't stad en land doorlopen!


Door Ine Verhagen
op 17 maart 2010




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je voor uw reactie!