zondag 6 augustus 2017

Muziek......

Op een dag was er muziek.
Op een dag was jij daar.
Je was een mirakel van een wezen en uniek.
Maar met jezelf geraakte je nooit klaar.

Uit jouw hart vloeiden kostbare dingen.
Je deed mensen lachen, en leerde kinderen zingen.

Wanneer ik jouw naam hoor,
vergeet ik eventjes mezelf.
Ik waan me in één of ander kamerkoor
en de noten komen vanzelf.

Jouw muziek vormt mijn levensfilosofie.
Jouw muzikale wonderen bezorgen me eindeloze euforie.

Dat is pas een therapie !!!

Dezer dagen zijn er talloze vormen van muziek.
Velen toveren prachtige songs uit hun pen.
Alleen vergeten ze de juiste tactiek,
en wie eigenlijk de grondlegger was voor hen.

Jij bent het die alles heeft waargemaakt.
Van A tot Z …
Je hebt bijna het muzikale alfabet gekraakt!

Je leven had je geen eeuwigheid beloofd.
Maar aan elk einde vond je een nieuw begin.
Je geest spookt wel eens door mijn hoofd.
Misschien daarom dat ik deze tekst vandaag verzin.

Jammer genoeg had je dromen … nu en voor altijd onvoltooid.
Sommige dingen … sterker dan jezelf, maar compleet berooid.

Althans heeft jouw muziek menigeen ontdooid !!!


Door Ine Verhagen
op 19 augustus 2010


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je voor uw reactie!