maandag 7 augustus 2017

Hou me vast

en laat me de zon zien onder jouw regenboog.

Geef me je hand,
zodat ik het kan verwarmen in het mijne.

Kijk me aan,
en kus mijn angsten en onzekerheden weg.

Laat ons samen op pad gaan,
en laat tijd onze tekortkomingen verslaan.

Streel mijn haren
alsof je de snaren van je gitaar bespeelt.
Speel erop los alsof alles ervan afhangt.
Gebroken snaren kunnen we samen herstellen.

Klim op een podium en zing een lied voor me …
Ik zal je achtergrond zijn.

Teken mijn portret met onuitwisbare inkt.
Ik zal het opvullen met de warmste kleuren.

Dans met me aan de rand van een meer.
Vogels zullen ons lievelingslied zingen.

Laat ons baden in de zee die we samen zullen doorzwemmen,
en laat ons van elkaar leren houden op een godverlaten strand.

Hou me vast en laat me nooit meer los.


Door Ine Verhagen
op 7 februari 2010


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je voor uw reactie!