maandag 7 augustus 2017

Dichterbij

 Ik wou dat ik dichter bij je kon zijn
dichterbij dan vandaag
Ik wil de sterren met je tellen
en de morgen met je beleven.
Ik wil regendruppels voor je vangen,
luchtbellen verzamelen
en de zon voor je laten schijnen.

Ik wil dichter bij je zijn.
Zo dichtbij dat ik je adem kan voelen
en je hartritme kan volgen.
Ik wil met je dansen
op een regenboog onder de horizon.
Ik wil een lied voor je zingen
als een nachtegaal in de duisternis.

Ik zou zo graag dichter bij je zijn
dichter dan in mijn gedachten,
dichterbij dan waar ik zelf ben.
Ik wil niet naast je staan,
maar bij je staan.
Ik wil je naam schrijven,
duizend keer na elkaar.
Ik wil hem uitschreeuwen
tot je me zal horen.

Ik wou dat ik dichter bij je kon zijn
dichterbij dan mijn eigen lichaam.
Ik wil je hand vasthouden
als het kon de hele dag.
Ik wil je vertellen hoe graag ik je heb
en hoezeer ik je zou missen als je er niet was.
Ik wil je eigenlijk  gewoon laten weten
wat ik niet zeggen kan.

Door Ineke Verhagen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je voor uw reactie!